×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خط ریلی برای حمل محصولات کشاورزی جنوب کرمان پیگیری می‌شود

به گزارش ایرنا ، علی زینی وند عصر پنجشنبه در جمع بندی سفر یک روزه خود به جنوب کرمان به طرح ایجاد ایستگاه خط ریلی برای حمل محصولات کشاورزی جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: بخشی از تولید سالانه چهار ونیم میلیون تنی محصولات کشاورزی باید از طریق سیستم ریلی حمل و نقل شود.

وی افزود: حمل و نقل کالاهای کشاورزی از طریق ریل سبب کاهش ترافیک جاده ای، حمل ونقل مطمئن و کاهش قیمت حمل می شود.

زینی وند حمل هوایی محصولات کشاورزی را به صرفه ندانست و گفت: حمل هوایی در شرایط سفارش خاص محصولات کشاورزی توجیه دارد که نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع است.

استاندار کرمان بیان کرد: کاشت محصولات کشاورزی باید هدفمند شود تا شاهد رونق بخش کشاورزی باشیم.

وی افزود: کاشت محصولات کشاورزی باید بر اساس نیاز بازار برنامه ریزی و انجام شود.

زینی وند با بیان اینکه کشاورزی سنتی باید به سمت کشاورزی صنعتی سوق پیدا کند، بر ترویج کشت گلخانه ای و استفاده از سیستم های آبیاری نوین تاکید کرد.

وی اظهار داشت: کشاورزان بر اساس ذائقه بازار محصولات خود را تولید کنند تا دچار مشکل در زمینه بازار فروش نداشته باشند.

استاندار کرمان تفاهم نامه بین سازمان‌تعاون روستایی کشور، استانداری کرمان و سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان را فرصت طلایی برای کشاورزی منطقه جنوب کرمان برشمرد.

وی تفاهم نامه کشاورزی منطقه جنوب کرمان را مطالبه رسانه و گفتمان واحد اعلام کرد و بر پیگیری نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی برای اجرای هر چه زودتر این طرح تاکید کرد.

زینی وند اجرای طرح مرغ گوشتی، راه اندازی گلخانه تولید نهال و ایجاد سردخانه با ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ تنی توسط کشت و صنعت را نتیجه سود حاصل از مجموعه کشت و صنعت این منطقه برشمرد و گفت: هزینه شدن سود کشت و صنعت در منطقه اتفاق خوب و بزرگی است.

وی ادامه داد: سود مجموعه کشت و صنعت باید در  بخش مسئولیت اجتماعی، کشاورزی مدرن و بخش کشاورزی هزینه شود.

استاندار کرمان کشت وصنعت جیرفت را  پایلوتی برای کشاورزی مدرن برشمرد و گفت: تعاون روستایی با تمام توان در این عرصه گام برداشته و مجموعه استانداری هم با تمام توان در این بخش تلاش می کند.

وی به طرح مرغداری گوشتی یک میلیون قطعه ای کشت و صنعت جیرفت اشاره کرد و گفت: این واحد تولید مرغ به سرعت باید انجام شود تا شاهد تامین مرغ منطقه باشیم.

زینی وند افزود: این واحد می تواند به عنوان پایلوت تولید مرغ برای کشور افغانستان، استان سیستان‌ و بلوچستان و بخشی از استان هرمزگان شود.

وی حضور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی را در کمیسیون کشاورزی فرصتی برای کشاورزی منطقه دانست و خواستار پیگیری حضور وزیر جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان کشاورزی به منطقه شد.

استاندار کرمان به همراه رئیس سازمان تعاون روستایی کشور عصر امروز در سفر به جیرفت چند طرح کشاورزی افتتاح کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.